Gençleştı̇rı̇cı̇ Dokunuş

Yeni nesil lazer teknolojileri cilt yaşını geri döndürmede oldukça iddialı. Medikal Estetik Uzmanı Dr. Mustafa Karataş bu teknolojilerden biri olan Red Touch’ı şöyle anlatıyor; “Kollajen liflerini uyarmakta optimum etkiye sahip olan dalga boyunun belirlenmesi ile geliştirilmiş bir teknoloji.”

Peki kollajen tam olarak nedir? Neden bu kadar önemli?

Dr. Mustafa Karataş; “Deri, kemik, kıkırdak, tendon ve dokuların içerisinde bulunan kollajen, fibroblast olarak bilinen hücreler tarafından üretilen bir proteindir. Sert ve lastiğimsi dokuya sahip olan bu protein cildin destek sistemi. Temel yıprandığında üstündeki her şey aynı domino taşları gibi yıkılmaya başlar. Kollajen üretimi azaldığında ya da eskisi gibi kaliteli üretilmediğinde cilt nemini, tokluğunu yitirmeye, elastikiyetini kaybetmeye başlar ve çizgiler, kırışıklıklar kendini gösterir. Nemini yitiren cilt parlaklığını da yitirir, daha donuk, daha cansız görünmeye başlar” diyor. Red Touch’ın sırrı ise özel bir dalga boyunda saklı. Bu teknolojide 675 mm dalga boyu kullanılıyor. Dr. Mustafa Karataş’a göre bu dalga boyunun özelliği sadece kollajen liflerine etki etmesi ve kollajen üretimini en çok tetikleyen dalga boyu olması. Red Touch uygulamasından sadece birkaç gün sonra cilt çok daha parlak, çok daha duru görünmeye başlayabiliyor. Özellikle yüzün orta kısmında gözle görünür bir lift etkisi de hedefleniyor. Tedavi devam ettikçe, hatta tedavi tamamlandıktan sonra da bu olumlu etkiler devam ediyor.

Red Touch derin akne skarlarında da etkili mi?

Özellikle inflamatuar akne denilen akneler estetik görünümü bozan izlere neden oluyor. Aknenin iyileşme sürecinde meydana gelen anormal kollajen üretimi veya kollajen liflerinin bozulması sonucunda ortaya çıkan bu izler hastanın özel yaşamını, sosyal hayatını son derece olumsuz etkiliyor. Red Touch akne skarlarında da son derece başarılı sonuçlar sağlayabiliyor. Akne skarlarında, o bölgedeki kollajen üretimini artırarak cildin içeriden dışarıya doğru yeniden yapılanmasını, bu yapılanma süreciyle de çukurların içinin dolarak belirsizleşmesi sağlanıyor.

Kaç seans uygulamak gerekiyor?

Tedavi 3-5 seans olarak, hastanın cildinin ihtiyacına göre belirleniyor. Seansların arası üç hafta- bir ay kadar. Altı ayda bir koruyucu bir seans yapılması iyi olur.

İşlem sırasında neler yapılıyor? Tedavinin etkilerini ne zaman gözlemleniyor?

İşlem sırasında ciltte bir yanma hissi oluşuyor, ama bu tolere edilmeyecek düzeyde değil. İşlemin daha konforlu geçmesi için öncesinde cilde anestezik krem uygulanabiliyor. Tüm tedavi 20-25 dakikada tamamlanıyor. İlk seanstan birkaç gün sonra ciltte olumlu etkiler gözlemleniyor. Cilt daha parlak görünüyor, cilt rengi daha eşit ve daha duru bir görünüm alıyor, yüzde bir lift etkisi gözleniyor. Seans sayısı ve ciltteki kollajen üretimi arttıkça bu olumlu etkiler de artıyor. Optimum etki tedavinin tamamlanmasından 1-2 ay sonra ortaya çıkıyor.

• Red Touch: Hedefli Etki

Red Touch: Hedefli Etki Medikal Estetik Uzmanı Dr. Mustafa Karataş, anti-aging endüstrisini bir adım daha ileri taşıyan yeni bir teknolojiyi anlatıyor. Karşınızda sadece kolajen liflerini hedef...