Çatlak Tedavisi Yaş Sınırı Var mı?

Zeynep soruyor
Merhaba, yaş sınırı ne kadar öğrenebilir miyim ?
Merhabalar Zeynep Hanım. 18-19 yaşından 50-55 yaşları arasındaki herkese çatlak tedavisi yapılabilir. 18 yaşından küçük hastalara tedaviyi uygulamak istemiyoruz, bunlar tam da çatlakların oluştuğu zamanlardır. Tedavi olduktan sonra daha önce olmayan çatlaklar çıkabilir, böylece sorun yeniden oluşur. Tabii bu hiçbir zaman yeni çatlaklar oluşmayacak anlamına gelmiyor, ama en azından büyümenin tamamlanmasını, çatlak açısından riskli bir dönemin geçmesini beklemek çok daha akıllıca olacaktır. Çok ileri yaşlardaki hastalarda ise ciltlerindeki kolajen ve elastin hücreleri iyice azaldığı için tedaviden optimum sonuç almaları zorlaşır. Yani tedavilerden istedikleri kadar etkili bir fark elde edemeyebilirler.
Eda soruyor
Kızım(12 Mayıs 2006 doğumlu) 12 yaşında. Boyu 1.75 kilosu 72. Vücudunun birçok kısımlarında mor renkte çatlaklar var. En çok da bacak ve diz arkalarında. Yürürken ağrı yapmasından şikayetçi.
Merhabalar Eda Hanım. Çatlak tedavilerinde ergenlik döneminin tamamlanmış olmasını tercih ediyoruz. Çünkü ergenlik dönemi hem hormonlar hem de doğal büyüme süreci yüzünden vücudun çatlak oluşumuna en yatkın olduğu dönemdir. Eğer bu süreç tamamlanmadan çatlak tedavisi uygulanırsa, yeni çatlaklar oluşmaya devam edebileceği için tedaviden memnun edici bir sonuç alınamaz. Bu yüzden de kızınızın Biodermogenesi ya da Icon lazer gibi çatlakların görünümünü hafifleten uygulamalardan optimum fayda sağlayabilmesi için birkaç sene daha beklemenizi öneriyorum.
İrem soruyor
Merhabalar 13 yaşında kızım var bacaklarında ve kollarında çatlaklar oluştu ve şort giyince kızımı çok rahatsız ediyor görüntüsü. Kızıma tedavi uygulayabilir miyiz?
ÇMerhabalar İrem Hanım. Çatlak tedavisinin 18-19 yaşından önce yapılmasını önermiyoruz. Çünkü çatlaklar ergenlik dönemindeki hormonal etkenler nedeniyle oluşur. Bu dönem tamamlamadan tedavi yapıldığında sonrasında yeni çatlaklar oluşabileceği için tedaviden sonuç almak zorlaşır.