Ameliyatsız Yüz Germe

İleri teknoloji lazer sistemlerinden dolgu enjeksiyonlarına kadar yüzünüzden yılların izlerini silecek pek çok tedavi var. Ameliyatsız yüz germe yöntemleri hakkında bilmeniz gereken her şey...

Ameliyatsız yüz germe işlemleri, henüz ciddi bir operasyona hazır olmayanlar için yaşlanma belirtilerini hafifletecek, cilde daha genç, daha sıkı bir görünüm verecek invazif olmayan tedavilerdir.Thermage, VShape, ClearLift, Ulthera, Scarlet gibi lazer sistemleri, mezolifting-vitamin enjeksiyonları ve dolgu enjeksiyonları yüzde daha pürüzsüz, genç bir görünüm yaratmaya, cildin elastikiyetini artırmaya yardımcı olur.

Her ne kadar hala yer çekimine karşı uygulanan yöntemlerde neşter önceliğini korusa da, artık birçok kişi cerrahi yöntemlerin yerini tutacak basit uygulamaları tercih ediyor. Cerrahi müdahale gerektirmeyen medikal uygulamalar her geçen gün daha popüler oluyor. Anti-aging dünyası etkisini kısa sürede görebileceğiniz, yüzdeki yaşlanma belirtilerini gözle görünür bir şekilde hafifleten lazer sistemlerinden derin kırışıklıkları yok eden, yüze hacim veren hyalüronik asit bazlı dolgu enjeksiyonlarına kadar pek çok etkili silaha sahip.

Cerrahi Müdahale Gerektirmeyen Ameliyatsız Uygulamalar

Dolgu Uygulamaları ile Yüz Germe
Dolgu enjeksiyonları, kırışıklıkların, çizgilerin içini doldurmak, yaşla beraber kaybolan hacmi yüze geri kazandırmak, yüzde gölgeli ve yorgun bir görünüm yaratan çöküklükleri pürüzsüzleştirmek, dudaklara daha dolgun bir görünüm vermek için kullanılır. Hyalüronik asit bazlı dolgu maddelerinin daha pek çok kullanım alanı vardır. Gözaltındaki hacim kaybını gidermek, morlukları kamufle etmek, yüzde daha simetrik, çekici hatlar yaratmak, elmacık kemiklerini belirginleştirmek, yapısal olarak küçük ve geride duran çene hattını düzeltmek, hatta kemerli burunlara daha düz bir görünüm vermekte elimizdeki en etkili malzemelerden biri dolgu maddeleridir. Yüzün üst bölgelerine uygulanan dolgu işlemlerinin cildi toparlamak, yüzde lift etkisi yaratmak gibi bir etkisi de vardır. Dolgu maddeleri kaş kaldırmada da başarılı sonuçlar vermektedir hastanın ihtiyaçlarına yönelik olarak botoks ile ya da tek başına kullanılabilirler. Aktif maddesi doğal olarak vücutta bulunan hyalüronik asit olan dolgu maddelerinin kalıcılığı 6 aydan 2 yıla kadar değişmektedir.

Yüz Mezoterapisi
Cildin yapıtaşı olan vitamin, mineral ve amino-asitlerden oluşan zengin bir formülün yüz, dekolte gibi yaşlanma belirtilerinin gözlendiği yerlere mikro-enjeksiyon tekniği ile verilmesidir. Bu anti-aging tedavi ciltteki kan dolaşımını düzenler, cildin sıkılığını sağlayan elastin ve kolajen üretimini artırır, lekelerin rengini açılmasını, ciltteki ton farklılıklarının düzelmesini sağlar. Cilde daha taze ve canlı bir görünüm veren mezoterapi, sadece yaşlanma belirtilerini geri döndürmekle kalmaz aynı zamanda cildi daha dirençli bir hale getirir. Gözaltı morlukları, pigmentasyon lekeleri ve elastikiyet kaybı gibi cilt problemlerinde etkili bir tedavidir.

Ameliyatsız Yüz Germede Ultherapy

Ultrason teknolojisi ile etki eden Ultherapy  sistemi, cildin üst katmanını etkilemeden, derinin astar tabakası dediğimiz taşıyıcı katmanına kadar inen odaklı ses dalgaları gönderir. Bu enerji cilt altında hasar yaratarak cildin yapılanma sürecini tetikler. Cildin derin katmanında meydana gelen bu hasar, ciltte sıkılaşma ve toparlanmaya neden olur. Cilt daha genç bir cilt gibi davranmaya başlar. Bu tedavinin en büyük özelliği tek bir seansın yeterli olmasıdır. Ancak eğer uygulama yapılan hasta ileri yaşlardaysa, arzu edilen sonuçların elde edilebilmesi için 6 ay ya da 1 sene sonra bir seans daha yapılması gerekebilir.

Thermage ile Yüz Germe

Son on yılda anti-aging tedaviler içinde oldukça popüler bir yer edinen Thermage, radyo frekans dalgaları ile etki eden bir teknolojidir. Radyo frekans enerjisi ile deri altı bağ dokusunu oluşturan kolajen ve elastin bantların ısınarak sıkılaşmasını sağlıyor. Tedavi tek bir seans uygulanıyor ve etkisi birkaç sene sürüyor. İşlemin olumlu sonuçları bir hafta içinde gözlenmeye başlansa bile, nihai halini alması için birkaç ay geçmesi gerekiyor. Her mevsim uygulanabilen Thermage tedavisinden hemen sonra gündelik yaşamanıza geri dönebiliyorsunuz.

Yüz Gençleştirmede VShape
VShape cerrahisiz yüz gençleştirme teknolojileri arasında en iyilerden biri olarak gösteriliyor. Cildin derin tabakalarındaki kolajen liflerini ısıtarak cildin belirgin bir şekilde gerginleşmesini, sıkılaşmasını sağlayan VShape, destek dokuların yeniden yapılanma sürecini tetikleyerek elastikiyet kaybıyla savaşıyor. Etkili sonuçlar için 20 dakika süren 4 seanslık bir kür öneriliyor.

ClearLift Lazerle Yüz Gençleştirme
ClearLift teknolojisinin cilt gençleştirme, ince çizgiler, kırışıklıklar ve cilt rengindeki ton farklılıkları ile etkili mücadelesinin sırrı, cildin en üst tabakasına yani epidermise hiç zarar vermeden, dermisin derin tabakalarına kontrollü atış yapabilmesi. Cilt iyileşirken kolajen üretimi artıyor ve cilt çok daha pürüzsüz, parlak ve genç görünümlü bir hal alıyor. Uygulama, fraksiyonel lazer teknolojisinin faydalarından ve cildi yapılandırıcı etkilerinden faydalanırken, tüm işlem üst derinin koruyucu tabakası altında gerçekleşiyor. Tedavinin olumlu etkilerini gözlemleyebilmek için 2-3 hafta arayla, cildin ihtiyacına göre minimum 3, maksimum 6 seans uygulanması gerekiyor.

Scarlet S Fraksiyonel Radyofrekans ile Yüz Germe
Scarlet S, radyo frekans dalgaları ile etki eden bir sistemdir. Cildin alt tabakalarına gönderilen enerji cildin elastikiyetini artırırken yüzde ameliyatsız bir lift etkisi yaratmak üzere tasarlanmıştır. Scarlet S sistemini diğer teknolojilerden ayıran en önemli özellik radyo frekans enerjisinin altın mikro- iğnelerle cilt altına iletilmesi. Cilt sıkılaştırmadan gözeneklerin, çizgilerin ve yara izlerinin görünümünü hafifletmeye kadar pek çok cilt sorununda etkili olan tedavinin olumlu etkileri ilk seanstan itibaren belirgin bir şekilde gözlenebiliyor. 25 adet mikro-iğnenin cildin 3.5 mm derinliğine yerleştirilmesi ile iletilen ısı enerjisi kolajen liflerini uyararak ciltte bir yeniden yapılanma sürecinin başlamasını tetikliyor. Tedavinin konforlu geçmesi için işlemden 30 dakika önce cilde lokal anestezik krem uygulanıyor. İşlem yaklaşık 40-60 dakika kadar sürüyor. Ciltte açılan mikro-kanallar sayesinde işlem sonrasında topikal olarak uygulanan somon DNA’sı ekstresi, vitamin ve antioksidanlar cildin derin tabakalarına kadar nüfuz ediyor. Cildin durumuna göre birer ay arayla 3-4 seans öneriliyor.

İple Yüz Germe

Yüzde ameliyatsız lift etkisi yaratan bu teknikte çok ince iğneler içine yerleştirilmiş PDO (polydioxanone) isimli ameliyat ipine benzer yapıdaki iplikler kullanılır. Bu iplikler iğneler yardımıyla cilt altına, kırışıklık ve sarkma olan bölgelere yerleştirilir. PDO iplikler herhangi bir istenmeyen reaksiyona yol açmadan, uygulanan bölgede mikro kan dolaşımını artırarak, cildin tamir mekanizmalarını ve kolajen üretimini tetikler. Zaman içinde bu iplikler eriyerek yok olsa da, cildin iplikler çevresinde oluşturduğu doku yüzdeki sarkmayı toparlayan, lift etkisi yaratan bir ağ vazifesi görür. İşlemin etkileri bu bağ dokusunun oluşum süreciyle birlikte bir-iki ay içinde optimum halini alır.

Arzu
Merhaba hocam 43 yaşındayım yüz gerdirme yaptırmak istiyorum ameliyatsız mümkün mü ne kadar sürer ve ne kadar dayanır? Ayrıca ücret konusunda bilgilendirirseniz sevinirim.
Merhabalar Arzu Hanım. Yüzde lift etkisi yaratan, cildin elastikiyetini artıran teknolojilerin başında Thermage ve Ulthera geliyor. Bunlar cilt altı dokusunun ısıtarak, ciltteki kolajen ve elastin üretimini artıran sistemlerdir. Her ikisi de sadece tek bir seans uygulanır ve tedaviden 1.5-2 sene kadar sonra işlemin etkisinin devamlılığı için bir seans daha uygulanabilir. Bunlar genel anlamda cildin biyolojik yaşını geri döndüren, cildi yeniden yapılandıran tedaviler olduğu için birkaç senede bir tekrarlamak akılcı bir anti-aging stratejidir. Hangi tedavinin sizin için uygun olduğu muayene sonrasında netleşecektir, uygulanacak tedavinin ücret bilgisi de bu esnada verilir muayene ücretsizdir.
Esra
44 yaşındayım. Yüz ve gıdıyı toparlamak için ameliyatsız bir yöntem arıyorum. Hangi yöntemin neye göre tercih ediliyor? Muayene ücretsiz midir? İkna olursam ilk fırsatta yaptırmak istiyorum. İyi çalışmalar.
Merhabalar Esra Hanım. VShape teknolojisinden fayda sağlayacağınızı düşünüyorum. Gıdı bölgesini toparlamak için başarıyla uyguladığımız bir sistemdir bu. Hem bölgedeki yağ hücrelerine etki eder hem de cildin elastikiyetini artırarak gıdı bölgesinin toparlanmasını sağlar. VShape tüm yüze de uygulanabilen bir sistemdir. Thermage ve Ulthera gibi tek seanslık sistemlerden de fayda sağlayabilirsiniz. Bu sistemler kolajen üretimini artırarak cildin elastikiyetini artırırlar. Eğer gıdı bölgenizdeki fazla yağ dokusu yoksa ve sorun sadece elastikiyet kaybıysa bu tedavilerden biri uygulanabilir. Hangi sistemin size uygun olduğuna, hangisinden optimum fayda sağlayacağınıza ancak muayene sonrasında karar verilebilir muayene ücretsizdir.
Yeşim
İple yüz germe işlemi ne kadar sürüyor? Lokal anestezi ile mi yapıyorsunuz? Ortalama fiyat bilgisi alabilir miyim?
İple yüz germe tedavisi yaklaşık 20-30 dakika kadar sürer ve işlem lokal anestezi ile yapılır. İşlem öncesinde ipliklerin yerleştirileceği noktalar işaretlenir, sonrasında da iplikler ince iğneler yardımıyla cilt altına yerleştirilir. İşlemin yüzünüzde yaratacağı lif etkisini anında görebilirsiniz. Ancak bu etki cilt altına yerleştirilen organik ipliklerin kolajen üretimini tetiklemesi ile giderek artar ve nihai sonuçlar için birkaç hafta beklemeniz gerekir.
Gülcan
32 yaşındayım yüzümde sarkma söz konusu… Yüz derim elastik ve çene bölgemden hafif sarkmalar mevcut Ulthera ile ilgili bilgi almak istiyorum.. Fiyat bilgisi özellikle teşekkür ederim kolay gelsin.
Ultherapy cilt altına ultrason enerjisi göndererek cildin daha fazla kolajen ve elastin üretmesini sağlar. Cilt yüzeyine herhangi bir hasar vermeden cildin derin katmanlarına etki eder. Olumlu sonuçları işlemden 1-2 ay sonra görülmeye başlar. Cildin sıkılığını, kalitesini artıran tedavinin en önemli avantajı tek seans uygulanmasıdır.
Güler
Merhaba hocam. Annem 65 yaşında, yüzünde derin çizgiler kırışıklıklar var. Yüz gerdirme yöntemini önerir misiniz? Ayrıca ücret hakkında bilgi almak istiyorum. Kolay gelsin…
Ulthera, Thermage gibi ameliyatsız yüz germe sistemleri cildin elastikiyetini artırmaya yönelik tedavilerdir. Yine bir ameliyatsız yüz germe tekniği olan organik iple yüz germe ise, cilt kalitesini artırmaktan ziyade mekanik bir şekilde sarkan cildi askıya almaktır. Bu yöntemlerin hepsi kırışıklıkların görünümünü hafifletmekte etkili olsa da, kırışıklık tedavisinde en etkili yöntem botoks ve dolgu maddesi enjeksiyonlarıdır. Yüzün üst bölümündeki kırışıklar için önce kasların gevşemesini sağlayan botoks enjeksiyonu yapılır, ardından da çizgilerin için dolgu maddesi ile doldurulur – eğer çizgiler çok derin olmasaydı sadece botoks yeterli olurdu. Yüzün alt bölümündeki kırışıklıklarda ise sadece hyalüronik asit bazlı dolgu enjeksiyonları kullanılır. Fiyat bilgisi ücretsiz olan muayene esnasında verilecektir. Annenizin hangi sistemlerden fayda sağlayacağı da zaten ancak konsültasyon sonrasında netleşebilir.

OKUMAYA DEVAM EDİN

Doktorun Son Cevapladığı Sorular