Vücuttaki Beyaz Çatlak İzleri Nasıl Geçer?

Emine soruyor
Merhabalar, Dizimde, kalçalarımda ve göğsümde beyaz çatlaklarım var. Eylül’de 20 yaşıma gireceğim. Hep zayıf biri oldum, hatta kilo almak için diyet uygulamayı düşünüyorum. Çatlaklarım artar mı? Bir de dizimde bir yara izi var. Küçükken düşmüştüm. Uygun bir tedavi ile çatlaklarım ve dizimdeki yaranın biraz hafifler mi? Tamamen geçmesini beklemiyorum, daha az fark edilseler bile yeterli
Merhabalar Emine Hanım. Öncelikle eğer birden kilo almazsanız, sağlıklı bir şekilde yavaş yavaş kilo alırsınız, yeni çatlaklar oluşacağını düşünmüyorum. Gelelim var olan çatlaklarınıza ve dizinizdeki yara izine. Çatlak tedavisinde başarıyla uyguladığımız iki teknoloji var: Biodermogenesi ve Icon lazer. Her iki sistemde de çatlakların görümünü hafifletmekte, o bölgede daha pürüzsüz bir doku yaratmakta başarılı sonuçlar elde ediyoruz. Biodermogenesi 20-30 seanslık bir tedavidir. Yeni çatlaklarda 20, eskilerde ise 30 seans uygulanır haftada iki seans yapılır. Icon lazer ise lazer enerjisiyle cilt altında ısı kanalları açarak etki eder. Cilt bu kanalları bir travma gibi algıladığı için onarım sürecine girişir. Bu süreç sırasında cilt daha fazla kolajen, elastin üretmeye başlar. Söz konusu mekanizmalar çatlakların görümünde bir iyileşmeye neden olur. Üç hafta aralarla yapılan 5 seans uygulanır. Dizinizdeki yara için de Icon lazer tedavisinden fayda sağlayabilirsiniz. Bu arada Icon lazer tedavisinin yaz ayları için önerilmediğini hatırlatmak istiyorum.
Zuhal soruyor
Merhabalar; 29 yaşındayım. Hamileliğim sırasında karın bölgemde, göğüs ve kalçalarımda beyaz renkte çatlaklar oluştu. Özellikle yaz aylarında bronzlaştığımda çok kötü görünüyorlar. Birçok çatlak kremi kullandım ama fayda etmedi. Çatlaklarımın geçmesini sağlayacak bir tedavi var mı?
Merhabalar Zuhal Hanım. Maalesef çatlakların görünümünü hafifletmekte kremler hiçbir işe yaramazlar. Kadınlık hormonlarındaki artış ve cildin fazla gerilmesi gibi faktörler yüzünden oluşan bu problem cildin alt tabakalarında meydana geldiği için kremler etkisiz kalır. Çatlakların görünümünü tamamen geçiren bir tedavi olmasa da, görünümlerini % 80 oranda hafifleten tedaviler var. Bunlardan ilki Biodermogenesi adlı bir sistemdir. Cildi yeniden yapılandırarak çatlakların hafiflemesini sağlar. Diğeri ise Icon lazerdir. Cilt altına enerji göndererek ısı kanalları oluşturan sistem, cildin iyileşme mekanizmalarını tetikleyerek etki eder.
Serra soruyor
Merhaba, 27 yaşımdayım. Sık kilo alıp vermekten göğüslerimde çatlaklar oluştu. Görünüşlerinden rahatsız oluyorum. Beyaz vücut çatlakları nasıl geçer, sizce en doğru tedavi nedir ve tedavinin fiyatları nedir?
Cilt çatlaklarını düzeltmeye yardımcı olabilen çeşitli tedaviler olmak ile birlikte, hiçbir tedavi cilt çatlaklarını tamamen kaybolarak normal cilt görünümüne dönmesini sağlayamamaktadır. Kırmızılığı azaltabiliyoruz, dokuyu düzeltebiliyoruz ve daha iyi görünmesini sağlayabiliyoruz; hatta bazı durumlarda kolay fark edilemez hale getirebiliyoruz. Cilt çatlakları geç dönemde beyaz bir renk almaya başlar. Son yıllara kadar beyaz renge dönüşmüş çatlakları iyileştiren hiçbir tedavi yöntemi yoktu. Fakat artık Biodermogenesi ve Icon lazer yöntemiyle geç dönem çatlaklarda da iyileşme elde edebiliyoruz. Her ikisi de başarılı sonuçlar aldığımız sistemlerdir. Burada ücret bilgisi veremiyoruz, ama ücretsiz olan muayene sırasında bu konuda bilgilendirileceksiniz.
Halime soruyor
Benim vücudumda beyaz çatlaklar var ve bu beni çok rahatsız ediyor. Bu sorun için çözümü var mı?
Çatlak tedavisinde Biodermogenesi ya da Icon lazer sistemlerini tercih ediyorum. Her iki sistemin de etkinliği klinik olarak kanıtlanmıştır ve çatlakların görünümünü hafifletmekte %80’e varan başarı sağlarlar. Çatlakların tamamen yok olmasını beklemek gerçekçi bir yaklaşım değil ama o bölgenin daha pürüzsüz, çatlakların çok daha az belirgin olmasında etkili sistemlerdir.
Sema soruyor
19 yaşındayım. Yaklaşık üç senedir basen bölgemde beyaz çatlaklar var. Görünümlerinden rahatsız oluyorum. Her hangi bir çözüm yöntemi var mı?
Merhabalar Sema Hanım. Çatlaklarınızın üç senedir var olmaları iyi bir haber. Bu çatlak tedavisinden daha etkili sonuçlar almanızı kolaylaştıracak faktörler. Çatlakların oluşumunun üstünden uzun yıllar geçmişse, bunlar derinin alt tabakalarına doğru inerler,bu da tedavinin daha zorlu olacağını işaret eder. Çatlak tedavisinde kullandığımız ve başarılı sonuçlar aldığımız iki sistem var Biodermogenesi ve Icon lazer. Bu sistemlerle ilgili detaylı bilgi internet sitemizde yer almaktır. Ancak şunu da hatırlatmak isterim: Çatlakların tamamen geçmesi söz konusu değildir, ancak belirginlikleri önemli ölçüde azalır, cildin doğal dokusuyla daha homojen bir görünüm alırlar. Tedavi öncesi gerçekçi beklentilere sahip olmanız son derece önemli.
Aygün soruyor
Kızımın vücudunda daha 14 yaşındayken çatlaklar oluştu. Şimdi 25 yaşında karnında, bacaklarında, göğüslerinde hep beyaz çatlaklar var. Mayo giymeye bile utanıyor. Vücuttaki beyaz çatlak izleri nasıl geçer? Bize önerebileceğiniz bir krem var mı?
Maalesef çatlak probleminde etkili bir serum ya da krem yok. Çatlaklar cildin derin tabakalarında meydana geldikleri için cilt yüzeyine sürülen bir kremin etki etmesi mümkün değil. Ancak ciltteki elastin ve kolajen üretimini tetikleyerek, cildin kendini yenileme mekanizmalarını devreye sokan Icon lazer çatlakların görünümün hafifletmede hayli etkili sonuçlar sağlıyor. Bu sistemle çatlakların görünümünü hafifletmede %50’ye varan sonuçlar alabiliyoruz.
Hüsnagül soruyor
Karın bölgemde hamilelikten kalma çatlaklar var. Beyaz, hatta sedef rengi gibi. Ben de esmer olduğum için çok belli oluyorlar. Vücuttaki beyaz çatlak izleri nasıl geçer? Kliniğinizde böyle bir tedavi var mı? İşe yarıyor mu?
Çatlak izlerinin tamamen geçmesi mümkün olmasa da belirgin bir şekilde hafiflemelerini sağlayan bazı sistemler var. Bunların başında Icon lazer geliyor. Tedavi sonunda çatlaklar daha belirsiz bir hal alıyor, tedavi edilen bölgedeki cilt pürüzsüzleşiyor. Çatlak tedavileriyle ilgili detaylı bilgi internet sitemizde yer almaktadır.
Sinem soruyor
Hocam ben 19 yaşındayım. Popo bölgemde aşırı beyaz çatlaklar var. Bu çatlaklar 6 yıl önce falan oluştu. Geçme ihtimali nedir?
Merhabalar Sinem Hanım. Öncelikle söz konusu çatlaklar olduğunda tamamen geçmelerinden ziyade hafiflemeleri, belirginliklerinden azalması hedeflenmeli. Çünkü çatlakları tamamen yok eden bir teknoloji maalesef yok. Ancak eskiden bu konuda elimiz kolumuz bağlıyken şimdi son derece başarılı sonuçlar aldığımız sistemler var. Bunların başında Icon lazer geliyor. Icon lazer cildin derin katmanlarındaki kolajen ve elastin üretimini artırarak çatlakların görünümünün hafiflemesini sağlar. Bu teknoloji ile çatlak tedavisinde %50’lere, %60’lara varan bir başarı sağlayabiliyoruz. Bu ne demek? Yani çatlakların renginde önemli bir hafifleme ve çevredeki deriye uyum sağlama gözleniyor. Kabarıklıkları azalıyor. Icon lazer tedavisi 3-4 hafta arayla yapılan 3 ya da 6 seanstan oluşur. Tedavi cilt üstündeki ısıyı sabitleyen teknoloji sayesinde konforlu geçer, sosyal hayatınıza hemen geri dönebilirsiniz.
Azra soruyor
Merhaba hocam henüz 18 yaşındayım vücudumun her tarafı çatlıyor hatta çatlaklıklar yüzümde atmaya başladı çatlaklıklar neden oluşur lütfen yardım edin çok fazla kilo alıp vermiyorum da neden acaba bu kadar çatlaklar var?
Merhabalar Azra Hanım. Çatlakların tek nedeni kilo alıp vermek değildir. Özellikle hormonlar çatlak oluşumunda önemli bir rol oynar. Çatlakların en çok oluştuğu zaman ergenlik dönemi ve hamileliktir. Ergenlik döneminde hiç kilo almasanız bile bu problemi yaşayabilirsiniz. Hamilelikte de çatlakların oluşumu kilo almaya bağlansa da, hormonlar ve ani kilo alımı bir araya gelerek çatlak oluşumu için mükemmel bir zemin hazırlarlar. Maalesef çatlak oluşumunu durdurmak için yapılabilecek pek bir şey yok. Özellikle ergenlik döneminde ani kilo almak problemin oluşumuna katkıda bulunsa da bunun tek faktör olmadığını artık biliyorsunuz. Zaten çok fazla kilo alıp vermediğinizi de belirtmişsiniz. Icon lazer gibi çatlakların görünümünü hafifletmekte etkili tedaviler var, ancak tedavi için iki sene kadar beklemenizi tavsiye ediyorum. Ancak çok uzun süre beklerseniz de çatlak tedavisinin zorlaşacağını hatırlatmak istiyorum.
Aysima soruyor
Merhaba hocam ben 19 yaşımdayım uzun zamandır vücudumun kalça, göğüs ve dizlerimin arkasında beyaz çatlaklar var. Ne önerirsiniz ve fiyat aralığı hakkında bilgi verir misiniz?
Merhabalar. Çatlaklarda en başarılı sonuç aldığımız teknoloji Icon lazerdir. Zaten bu sistemin çatlakların görünümünü hafifletmede, sorunlu bölgede daha homojen bir görünüm yaratmada etkili olduğu FDA tarafından da onaylanmıştır. Fiyat aralığı uygulama yapılacak bölgeye göre farklılık gösterir. Kliniğimizi ararsanız size daha detaylı bilgi verebilirler.
Esra soruyor
Merhabalar, çatlak tedavisi hakkında bilgi almak istiyorum, ergenlikten kalma beyaz çatlaklarda faydası olur mu Icon lazerin? Bacaklarımda mevcut. Muayene ücretli midir acaba? Bir de bölgeye göre mi fiyat veriliyor?
Merhabalar Esra Hanım. Icon lazer çatlak tedavisinde etkili bir teknolojidir ve böyle olduğu FDA tarafından da onaylanmıştır. Oluşmalarının üstünden uzun zaman geçmiş olan beyaz çatlakların tedavisi morumsu, kırmızımsı renkteki çatlaklara kıyasla nispeten daha zordur. Bu yüzden ekstra seans gerekebilir. Ancak etkili bir tedaviden kastın ne olduğunu açmakta fayda olduğunu düşünüyorum. Çatlaklar tamamen yok olmaz ancak belirginlikleri önemli ölçüde hafifler, o bölgedeki cilt çok daha pürüzsüz ve homojen bir görünüm alır. Muayene ücretsizdir. Muayene sırasında konsültasyon yapılır kaç seansa ihtiyaç duyacağınız tespit edilir, dilerseniz sonrasında tedaviye başlayabilirsiniz. Icon lazerle çatlak tedavisi hakkında daha detaylı bilgi internet sitemizde yer almaktadır, www.dr.mustafakaratas.com.