Vücut Çatlakları İçin Kimyasal Peeling Etkili mi?

Senem soruyor
Merhabalar, Kimyasal peeling çatlakların görünümünü azaltır mı?
Merhabalar Senem Hanım. Çatlak tedavisinde kimyasal peeling ile bir fayda sağlayamazsınız. Bunun nedeni ise kimyasal peeling’in cildin üst katmanlarını soyarak etki etmesidir, ama çatlaklar derinin alt tabakalarına kadar iner. Yani çatlakların görünümünü hafifletmekte yüzeysel etkisi olan işlemler yetersiz kalır. Çatlak tedavisinde etkinliği kanıtlanmış iki sistem vardır. Biodermegenesi ve Icon lazer. Biodermogenesi dolaşımı artırarak ve oksijen seviyesini dengeleyerek, ciltte bir yeniden yapılanma süreci başlatarak çatlakların görünümünde önemli oranda bir iyileşme sağlıyor. Çatlakların oluşma zamanı 10 seneden fazlaysa genelde haftada iki seans olmak üzere toplam 30 seanslık bir tedavi uyguluyoruz. Eğer çatlakların oluşma zamanı 10 seneden daha az ise genelde 20-25 seanslık bir tedavi yeterli oluyor. Üç hafta aralıklarla 5 seans uygulanan Icon lazer ise cildin alt katmanlarında ısı kanalları oluşturarak etki eder. Cilt yüzeyine zarar vermeden, cilt altında yaratılan bu ısı hasarı cildin kendini onarma mekanizmalarını tetikler. Daha fazla kolajen ve elastin üretimi ile çatlakların görünümü hafiflemeye başlar.
Derin soruyor
Merhabalar, Kalça, basen ve baldırlarımda 8-10 yıllık beyaz çatlaklarım var. 20 yıldır 52-54 arası kiloya sahibim. 46 yaşındayım, başka şehirde çalışıyorum. Öğretmenim, bu durum kılık kıyafetimi etkiliyor. İyileşme yüzde kaç olur? Ücret ne olur? Bilgi verirseniz sevinirim.
Merhabalar Derin Hanım. Çatlak tedavisinde etkili olan ve başarıyla uyguladığım iki teknoloji. Bunlardan ilki Biodermogenesi adlı bir sistemdir. Çatlakların olduğu bölgenin oksijenlenmesini ve beslenmesini sağlayarak, cilt hücrelerinin yeniden yapılanmasını destekler. Eski çatlaklarda 30 seansa kadar çıkılıyor, ama sizde 20-25 seans yeterli olacaktır. Çünkü çatlakların uzun yıllar yer ettikçe tedavi zorlaşır ve seans sayısı artar. Biodermogenesi haftada iki-üç seans uygulanır. Başka bir şehirde yaşadığınızı belirtmişsiniz, eğer tedavinizi İstanbul’da yaptırmak istiyorsanız Icon lazer sizin için daha uygun bir seçenek olabilir, çünkü üç hafta arayla 5 seans uygulanan bir tedavi bu. Çatlak tedavisinde %100 bir sonuç almak, yani tamamen geçmelerini beklemek çok gerçekçi bir yaklaşım değil. Ancak her sistemde de %80’lere yakın bir başarı oranı elde etmek mümkün oluyor. Yani çatlaklar sağlıklı deriyle bütünleşerek belirgin bir şekilde hafifliyorlar. Bu arada şunu da belirtmekte fayda var: Cilt yüzeyini soyarak etki eden kimyasal peeling çatlak tedavisinde etkili bir sonuç vermiyor. Hastalarımdan sıkça duyduğum bir soru olduğu için altını çizme ihtiyacı duyuyorum. Kimyasal peeling tedavisinin çatlaklarda işe yaramamasının nedeni, çatlakların derinin yüzeyinde değil alt tabakalarında meydana gelmesi.