Marie Claire-Pigmentasyon Lekelerine Son

Marie Claire Güzellik

Medikal estetik alanında her gün yeni bir gelişme yaşamamıza rağmen, pigmentasyon lekelerini tamamen yok edecek bir yöntem henüz keşfedilmedi. Lazer tedavileri, peeling yöntemleri ve leke çıkarıcı kremler de ne yazık ki tamamen etkili değil. Peki, bir iki beden zayıflamanın dahi mümkün olduğu günümüzde neden bu lekelerden kurtulamıyoruz? Araştırdık,

Cilt lekelerinde dermatolojik tedavi yöntemleri, leke çıkarıcı kremler ve lazer tedavileriyle istediğimiz etkiyi elde edemememiz ve hayal kırıklığına uğramamızın nedeni bazı lekelerin çok inatçı olması. Tıpkı kirli çamaşırlar gibi... Zamanla yerleşmiş derin, eski ve koyu lekeler ne yazık ki bazen hiçbir tedaviye cevap vermiyor. Özellikle de bu durum yaz mevsimi sonunda ortaya çıkıyor. Medikal Estetik Uzmanı Dr. Mustafa Karataş bu lekeler hakkında; "Genellikle sonbaharda lekelerin arttığı ve cildin kuruduğu görülüyor. Bunun nedeni bronzlaşma ile koyulaşan cilt yanık hasarından dolayı gergin ve nemli görünür, oysaki bu tamamen yanılsamadır. Korunmayan ve bronzlaşan cilt nem kaybederek yaz boyunca hasar görür. Güneşlenme sezonu bittiğinde ve cilt rengi açılmaya başladığında ise bu lekeler ortaya çıkar, ancak çok geç fark edildiği için bazıları derinleşir ve koyulaşır. Bunların da tedavisi çok daha zordur" derken

Lazer tedavileri güneş lekelerinde etkili

Bu durum da aynen Dr. Mustafa Karataş'ın da dile getirdiği gibi güneş ışınları cilde zarar vermekle kalmıyor, cilt lekelerinin tedavisini de zorlaştırdığını gösteriyor. Ancak unutmamak gereken bir ayrıntı var ki; o da lazer yardımıyla en kolay tedavi edilebilen lekelerin güneş lekeleri olduğu... Yapılan araştırmalar lazer tedavilerinin güneş lekelerini yüzde 80 oranında tamamen yok ettiğini gösteriyor. Lazer tedavisinde cilde gönderilen lazer ışığı sadece sorunlu bölge üzerinde çalışarak etrafındaki dokulara zarar vermeden

• L'Officiel Pandemi Günlerinde Güzellik

Pandemi döneminde ön plana çıkan tedaviler nelerdir.

• Fashion & Travel Her Yazın Dönüşü Var

Belki geçmiş yıllardaki gibi olmadı ama kimimiz şehirde kimimiz Güney'de iyi kötü bir yaz geçirdik. Ve maalesef her nerede olursak olalım, güneşin yıpratıcı etkisi de bizimleydi. Şimdi yavaş yavaş sonbahara girerken güneşin yorduğu cildimizi bakıma alma zamanı.

• L'Officiel 2. Yeni Nesil Selülit-Savar

Monopolar radyo frekans ile şok dalgası enerjisi kullanarak portakal kabuğu görünümüne yol açan tüm faktörlere aynı anda etki gösteren Emtone hakkında merak edilenler mercek altında.

• Hello Türkiye Pandemi Günlerinde Güzellik

COVID-19 güzellik alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Medikal Estetik Uzmanı Dr. Mustafa Karataş pandemi döneminde ön plana çıkan uygulamaları anlatıyor.

• Sabah'la Günaydın Göz Estetiği Revaçta

COVID-19, güzellik alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Medikal Estetik Uzmanı Dr. Mustafa Karataş, pandemi döneminde ön plana çıkan tedavileri anlattı.

• Elele Güzellikte Şipşak Dönemi

Bir kere cildi gençleştirmeyi vadederken aynı zamanda verdiği gençlik ışıltısı çok önemli. Uzun yıllardır kök hücre tedavisi ya da fıbrocell olarak bilinen bu işlemi uygulayan Dr. Mustafa Karataş şöyle anlatıyor.