Kök Hücre ile Cilt Gençleştirme

Fibrocell kök hücre gençlik ve zamanı durdurma aşısı, biyolojik saatin geriye döndüğü andır. Dr. Mustafa Karataş  uyguladıkları yönteme dair bilgiler verdi. Zamana yenik düşemeye başlayıp yaşlanan cilde,  fibrocell ile “gençlik aşısı” yapılıyor. Tıbbı  adı “otolog kültüre fibroblast enjeksiyonu” olan uygulamada hedeflenen, cildin temel dokusu kolojenin üretimini tekrar sağlayıp kişinin doğal hücreleriyle yenilenmesi ve gençleşmesini tetiklemek.

Şimdilik yüz için mümkün olan bu yöntemin hasta için hiçbir zorluğu yok.Bugüne kadar yüz kırışıklıklarını gidermek için  5-6 aylık periyotlarla dolgu maddeleri kullanılmakta idi. Fibrocell yöntemini diğer dolgu maddelerinden ayıran en önemli özelliği; Kendi dokunuzdan elde edildiği için alerji yapmaması ve bulaşıcı hastalık riski bulunmaması. Bilinen dolgu maddelerinin etkisi giderek azalırken Fibrocell uygulamasında giderek artan bir etki görülür. Fibrojell in birinci etkisi oluşmuş kırışıklıkların tedavisini sağlamak, en önemli etkisi de bu yöntemle kişinin kendine ait çoğaltılan hücrelerin cildin yaşlanma sürecini yavaşlatması ve incelmesini engellemesidir. Fibrojell (otolog kültüre fibroblast) zamanı durdurma aşısı diye de yorumlanabilir.

Fibrocell için birkaç milimlik güneş hasarı az olan bir bölgesinden (tercih bölgesi kulak arkası) bölgesinden 1- 0.5 cm’lik  bir parçadan alınarak laboratuar koşullarında 3 hafta boyunca binlerce fibroplast hücresi üretiliyor. Kendi hücreleriniz, uygulama kolaylığı açısından dolgu maddesiyle karıştırılarak  yüze enjekte edilerek uygulanıyor. Enjeksiyondan 2 ay sonra fibroblast hücreler, kollojen sentezini arttırmaya “biyolojik saat” ters işlemeye başlıyor. Böylelikle günbegün artan bir iyileşme olur, kırışıklıklar dolar ve kırışıklık derinliği azalır, cilt daha parlak bir görünüm kazanır. Yeni oluşacak kırışıklıklar engellenir.

Bilinen dolgu maddelerinin etkisi giderek azalırken Fibrocell uygulamasında giderek artan bir etki görülür. Fibrocell in birinci etkisi oluşmuş kırışıklıkların tedavisini sağlamak, en önemli etkisi de bu yöntemle kişinin kendine ait çoğaltılan hücrelerin cildin yaşlanma sürecini yavaşlatması ve incelmesini engellemesidir. Fibrocell (otolog kültüre fibroblast) zamanı durdurma aşısı diye de yorumlanabilir.

Cilt Gençleştirme

Cilt gençleştirme olarak kullanılan bu yöntem, akne izlerinin tedavisinde uygulanmaktadır. Akne izlerinin tedavi edilmesinin temel zorluğu ciltte oluşmuş çukurların giderilememesidir. Bu bölgelere yapılan sentetik madde enjeksiyonları cildin hasarlı ve ince olması nedeni ile ciddi komplikasyonlara sebep olmakta, biyolojik dolgu maddeleri ise kısa sürede eridiğinden  tedavilerinde kullanışlı olmamaktadır.

Fibrocell cildi destekleyen yapısı ve uzun süreli etkisi ile akne izlerinin tedavisinde yeni ufuklar açmaktadır. Ancak Fibrocell’in en önemli özelliği akne sıkarı içindeki fibroblast popülasyonunu artırarak cildin kendini yenileme kapasitesini artırmasıdır.

4 yorum
Sevgi
Yaşım 65 yüzümde kırışıklarım çok. Kök hücre tedavisi çare olabilir mi? Fiyat ne kadar?
Merhabalar Sevgi Hanım. Kırışıklık tedavisinde en başarılı sonuçları kombinasyon tedavilerden alıyoruz özellikle de çok fazla kırışıklık söz konusu olduğunda. Konsültasyon sonrasında hem ihtiyaçlarınıza hem de tedavi için ayıracağınız bütçeye bağlı olarak en çok fayda sağlayacağınız tedavi / tedaviler belirlenir. Ama kırışık probleminde temelde kullandığımız anti-aging araçlar botoks ve dolgu enjeksiyonlarıdır. Çizgileri bu işlemlerle hafiflettikten sonra kök hücre veya lazer tedavilerinden yardım alabilirsiniz. Kök hücre tedavisi ve lazer sistemleri cildin içeriden dışarıya doğru yenilenmesini, cilt kalitesinin artmasını sağlayan işlemlerdir. Sadece kök hücre ya da lazer yaptırırsanız dramatik bir etki elde edemezsiniz. Dediğim gibi öncelik botoks ve dolgu enjeksiyonlarında olmalı. Tabii bu işlemleri cilt kalitesini artıran tedavilerle desteklemek alınan sonucun başarısını önemli ölçüde artıracaktır. Maalesef burada fiyat bilgisi veremiyoruz, kliniğimizi ararsanız size yardımcı olacaklardır.
Hilal
Merhaba, kök hücre tedavisini 26 yaş için yüzden oluşan ince çizgiler, kırışıklar ve hyperpigementasyon için uygulanabilir mi? Ve ücreti nedir? Bunun yanı sıra göğüs küçültme ameliyatına bağlı olan T seklinde olan izleri gidermek için de aynı yöntem kullanılabilir mi veya farklı metotlar? Bu işlemlerin fiyatı hakkında bilgi alabilir miyim? Ve yurt dışı hastaları için randevu ve tedavi ayni gün için olunabilir mi? Teşekkürler
Merhabalar Hilal Hanım. Kök hücre tedavisi cilde mezoterapi yöntemiyle uygulandığında cilt kalitesinin artması, cildin daha parlak ve canlı görünmesi gibi faydalar sağlar. Bu işlem ince çizgilerin, lekelerin ve yara izlerinin hafiflemesine de yardımcı olabilir. Ancak bahsettiğiniz sorunlara yönelik farklı tedavilerden daha etkili sonuçlar alabileceğinizi de belirtmek istiyorum. Mimik çizgilerinde botoks, yara izlerinin hafiflemesinde ve leke tedavisinde Icon lazer ya da Fractora gibi sistemler kullanılabilir. Ancak -botoks hariç- bu tedavilerin hiçbiri tek seanslık değildir. Yani tek bir günde tedavi tamamlanamaz. Mesela kök hücre tedavisi için kulak arkasından bir miktar dolu alınır ve bu doku laboratuvara gönderilir. Dokunun kök hücre açısından zenginleştirilmesi birkaç hafta sürer. Ardından da elde edilen formül yüze enjekte edilir.
Ayşe
Yüzümde fazla kırışıklık yok. Ama yine de eskisi gibi canlı görünmüyor. Fibrocell kök hücre tedavisi diye bir işlem varmış. Acaba bende işe yarar mı? Bir de işlem hakkında bilgi alabilir miyim?
Merhabalar Ayşe Hanım. Kök hücre tedavisi kırışıklık ve akne çöküntülerinde etkili olduğu gibi aynı zamanda cilde gençlik ışıltısını kazandırma konusunda da fayda sağlayan bir tedavidir. İşlem için kulak arkasından minik bir doku alınır. Bu dokunun içindeki fibroblastlar laboratuvar ortamında ayrıştırılıp çoğaltılır. Söz konusu süreç 4 hafta sürer. Ardından elde edilen fibroblast hücreleri cilde enjekte edilir. Bu hücrelerin özelliği cildin yapıtaşı olan kolajen üretimini artırmalarıdır. Tedavi 2 ya da 3 seans şeklinde uygulanır. Ciltteki olumlu etkileri ise ilk tedaviden 10 gün sonra görülmeye başlar.
Hilal
MerhMerhaba. Cildimde lekelenmeler, gözeneklerde büyüme yayılma, cilt tonumda farklılıklar ve cilt rengimde matlık gibi sorunlarım ufak ufak belirmeye başladı. Hepsi için kök hücre çözüm mü? Bu kadar mucizevi mi kök hücre ile cilt gençleştirme?
Merhabalar Hilal Hanım. Kök hücre tedavisi cildin kendini iyileştirme mekanizmalarını devreye sokarak, cildin kolajen üretimini tetikler. Bu da ciltte çevresel faktörlere ve yaşa bağlı olarak oluşan tüm sorunlara etki eden bir iyileşme, cilt kalitesinde artış sağlar. Kök hücre tedavisi son 15-20 yıldır tıbbın pek çok alanında ilgi odağı olan, üzerine çok fazla araştırma yapılmış olan bir tedavidir. Ancak diğer yandan anti-aging teknolojilerde de öyle büyük gelişmelere, yeniliklere imza atıldı ki bugün artık sonuçları kök hücre tedavisini andıran pek çok sisteme sahibiz. Tabii kök hücreleri dolgu gibi de kullanmak mümkün ve yüze hacim veren ama yine kendi hücrelerinizden üretilen başka bir dolgu malzemesine sahip değiliz. Gelelim cildin yaşını geri döndüren ve ciltte gözle görünür bir iyileşme, cilt kalitesinde artış, gözeneklerde küçülme gibi faydalar sağlayan teknolojilere… Bunların başında Fractora, BBL Forever Young, Forma, Icon lazer gibi sistemler geliyor. Ancak burada asıl soru hangi tedavi ya da sistemin mucizevi etkileri olup olmadığı değil sizin hangisinden optimum fayda sağlayacağınızdır. Yani tedavinin başarısını asıl belirleyen kişinin cilt yapısına, cildin ihtiyaçlarına göre tasarlanmasıdır.

• Kök Hücre ile Gençlik Işıltısı

Kök Hücre ile Gençlik Işıltısı Uzun yıllardır hayatımızda olsa da son günlerde daha sık duymaya başladığımız kök hücre uygulaması yıla damgasını vuracak işlemlerden biri gibi görünüyor.

• Kök Hücre ile Cilt Yenileme

Kök Hücre ile Cilt Yenileme Birkaç yıl önce özellikle Sertab Erener’in yüzündeki ışıltıyla herkesin konuştuğu kök hücre tedavisi, popülerliğini kaybetmiş gibi gözükse de yeniden zirveye oynamaya ada...

• Kök Hücre İle Yüz Gençleştirme

Kök Hücre İle Yüz Gençleştirme Lazerler, dolgu enjeksiyonları, botoks… Hepsi de teknolojinin bize sunduğu mükemmel anti-aging araçlar olsa da hücrelerinizde saklı gençlik iksirini göz ardı etmeyin. Ken...

• Kök Hücre ile Yüze Gençlik Aşısı

Kök Hücre ile Yüze Gençlik Aşısı Cildinize hücrelerinizde saklı olan anti-aging gücü vermeye ne dersiniz? Kök hücre zengini fibroblast enjeksiyonu zamanı geri çevirmenin en doğal yolu.

• Kök Hücre Nedir

Kök Hücre Nedir Kök hücre yöntemini diğer dolgu maddelerinden ayıran en önemli özelliği; Kendi cildinizden alınan birkaç milimlik bir parçadan laboratuvar ortamında binlerce fibroplast h...